Bendtsens bøde-helvede

Spidskandidat for de konsertative Bendt Bendtsen får nu en klækkelig bøde for at have opbevaret sit jagtgevær ulovligt i sin ministerbil. Det skriver Politiken.

Bendtsen har ifølge både TV2 og Politiken tænkt sig at betale bøderne.

»Jeg har begået fejl, og det står jeg til ansvar for. Jeg betaler selvfølgelig den bøde. Og kommer der en til min kone, betaler jeg den også«, siger Bendt Bendtsen til TV 2 News.

Her på bloggen kunne jeg allerede den 22. marts 2009 berette om at våbenlovgivningen ikke tilader transport af jagtgevær i bil uden indhentet tilladelse.

Under punktet "transport" i "Bekendtgørelse om våben og ammunition mv (BEK nr 449 af 09/06/2005", hedder det:

§ 9.Stk. 2. "En transporttilladelse efter stk. 1 kan kun gives efter forud indhentet samtykke fra politimesteren (politidirektøren). Transporttilladelsen udstedes på en særlig blanket til den pågældende medarbejder personligt. Udstedelsesdato, udløbsdato og formål skal fremgå af tilladelsen. Tilladelsen skal medbringes under transport af våbnene".

Kort sagt må bøde-sagen må være et helvede for Bendtsen der pt. står midt i en allerede svær valgkampagne, hvor flere medie-sager om jagtrejser, ombudsmandsrapporter og generel dårlig omtale hvirvler om ørene på ham.

Læs alt om Bendtsens mange skandale-sager her på bloggen

Læs i øvrigt: Tøsedrengene Bendtsen og Rohde

Kommentarer