Hvilken musik lytter Pia, Jesper og Kirsten til?

Forår i luften. Rødt flertal i meningsmålingerne og Anders Fogh på vej væk til Nato. Ikke uden grund er der forårsstemning i oppositionen. Her på bloggen er det normalt politiske nyheder, analyser og spekulationer om fremtidens ministerposter der præger dagsordenen. Men hvilken musik lytter oppositions-politikerne til på IPoden, når de har fri fra afstemningsklokker og paragraf-20 spørgsmål? Politisk Analyse spurgte tre politikere fra rødt hold hvad de går rundt nynner til i foråret.


Kirsten Brosbøl, forskningsordfører, Socialdemokraterne



Hvilken musik hører du lige nu på anlægget og IPoden?

Jeg hører Bruce Springsteens nye working on a dream. Fordi det bare er fantastisk god gedigen rock med gode melodier og tekster med indhold. Og jeg hører Tina Dickow- både nyt og ældre. Fordi hun synger sig lige ind i tidsånden og især synes jeg til ugifte ambitiøse og lettere rastløse kvinder omkring de 30, og så er hun fra Århus. Andre favoritter er seje og super cool'e Duffy, Sys Bjerre, Jack Johnson, Nora Jones, Peter Sommer, Tue West, Rasmus Nøhr, Michael Simpson

Hvad var den seneste koncert-oplevelse du havde? Og hvad er god musik for dig?

Seneste koncertoplevelse var min fars kopi-band, Sat Band i Pakhuset i Odder. God musik er melodisk med vedkommende tekster og 'nerve' og gerne aktualitet. Jeg kan lide meget forskelligt musik alt efter lejligheden. Fx kan jeg også lide min brors heavy kopi band 'Nice Try'


Jesper Petersen, skatteordfører, SF
Hvilken musik hører du lige nu?

Jeg hører meget The Doors for tiden. Jeg hørte det meget i mine teenageår, og har endnu en gang genopdaget hvor fedt det er




Hvad var den seneste koncert-oplevelse du havde?


En kort koncert med rapperen Andy Op. En dansk hip-hopper med mindre bling og mere på hjerte. Kan anbefales

Hvad er god musik for dig?

Musik jeg får energi af, slapper af til, bliver glad af, mærker følelser af eller som giver noget at tænke over


Pia Olsen Dyhr, trafikordfører, SF
Hvilken musik hører du lige nu på anlægget eller IPoden?


Tina Dickow - fordi hun er fantastisk og lyden styrer!


Hvad var den seneste fede koncert-oplevelse du havde?

Allan Olsen live igen og igen... han kan bare noget den mand med små intime koncerter. Men jeg bliver også lige nødt til at nævne den sidste koncert jeg var til - det var med Dolly Parton, og den kvinde er for sej! Selv med kunstigt hår og bryst, så er hun alligevel girl power


Hvad er god musik for dig?


Teksten skal sige noget, og lyden skal have et særpræg. Her kan Leonard Cohen noget med ord, mens musikken fortsat er lidt for banal


Læs mere om: Pia, Jesper og Kirsten

Kommentarer